donderdag 9 juni 2011

Zelfbruiners...wel doen, niet doen?

SNEEK – Zelfbruiners, je kent ze wel. Vaak geven ze een nepbruine, gele kleur of een ‘mooi’ vlekkenpatroon op je lichaam of nog erger op je gezicht. Toch hoop je stiekem dat er eindelijk een zelfbruiner op de markt komt, die wel het juiste egale bruine resultaat geeft. Je witte huid een tintje donkerder maakt of je reeds gebruinde huid intenser van kleur maakt. Dat zou toch handig zijn. Helemaal omdat de nodige UV-stralen, om je huid bruin te kleuren, op de lange termijn je huid kunnen verouderen. Een zelfbruiner die de huid mooi maakt en verzorgt, daar ben ik naar op zoek.

Andela Pharma heeft een nieuwe zelfbruiner is haar assortiment van het Franse Huidverzorgingsmerk Lierac Autobronzant Lait. In de Franse en Belgische apotheek is dit merk, dat zijn actieve ingrediƫnten haalt uit de Fytotherapie (plantenkunde), al jaren zeer geliefd en ook in Amerika heeft het serieus voet aan de grond gekregen. Omdat we zelf zeer positieve ervaringen met de zonnebrand producten van Lierac hebben, durf ik de zelfbruiner test wel aan. Maar durf ik dit ook een week voor de bruiloft, waarvan ik zelf de ceremoniemeester ben?
Ja hoor, een week voor de bruiloft start ik met smeren. Eigenlijk ben ik gek dit voor een bruiloft te doen, maar je vertrouwt je merken of niet dan? En ik wil natuurlijk graag een jurkje aan wat op kniehoogte komt. Je ziet dan best een stuk been en een panty is met mijn open schoenen geen optie. Bruine benen zouden dus fijn zijn en ik ben nog weinig in de zon geweest (onder meer vanwege de drukte rond het “wedding season”). Ik heb dus eigenlijk weinig keus: Testen dus!
Resultaat: de zelfbruiner heeft een melkachtige structuur, een lekkere zomerse geur en brengt makkelijk aan. De huid neemt het Lierac product goed op. Met de trouwerij in mijn achterhoofd, gebruik ik het product spaarzaam. Na de eerste keer zie ik mijn huid langzaam (na een minuut of tien na het aanbrengen) een beetje verkleuren. Niets schokkends, maar een tintje bruiner. Op het puntje van mijn voet heb ik de melkachtige structuur van de zelfbruiner niet goed verdeeld, en daar zie het dus het resultaat van als je de zelfbruiner niet goed uitsmeert. Dit stukje is een stuk donkerder en toch een beetje nepbruin. Ik ben blij dat ik voorzichtig ben geweest, want ik wordt liever met een paar keer smeren bruin, dan instant. Twee dagen later smeer ik de zelfbruiner weer op mijn lichaam en gezicht. Op de plekjes die een beetje wit zijn, doe ik nu een beetje extra. Want ik durf iets meer. Na twee keer smeren heeft mijn huid een gezonde gloed en is egaler bruin. Een derde keer is voor mij niet nodig. Mission accomplished! Mijn paarse halterjurk staat goed. Zo goed, dat iemand het jurkje gespot heeft en zelf voor een bruiloft wil lenen. Geen probleem! Ik heb er wel bij vermeld dat het misschien ook handig is om de Lierac zelfbruiner erbij te kopen ;-)
Conclusie: dit is een nieuwe generatie zelfbruiner die goed uit smeert, de huid hydrateert en geen vlekken geeft. Ik vind zelf de zelfbruiner een ideale melk op juist na het zonnen te gebruiken om een mooie egale bruine huidskleur te krijgen. Om van een witte huid meteen een bruine huid te krijgen, daar is dit product minder geschikt voor. Een witte huid langzaam laten verkleuren en een gezonde gloed geven, dat kan wel. Extra lekker is dat de zelfbruiner de huid goed verzorgt en als een luxe bodymilk aanvoelt.
Tot blogs,
Maaike van der Goot-Andela
Online Huidverzorgingsapotheek
ANDELA PHARMA

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw post!