zaterdag 3 september 2011

Phyto Review van meisjehip

PHYTO Botanical Hair Relaxing Balm

Ziet jou haar er ook weleens zo uit als op deze foto wordt weergegeven? Heb jij ook behoefte aan een frizzy forecast weerbericht? Dan moet je snel verder lezen…….
Ik heb een aantal weken de PHYTO Phytodéfrisant botanical hair relaxing balm getest en ben zeer tevreden over het resultaat.
Zoals jullie wellicht wel weten heb ik een bos dik weerbarstig haar. Vroeger zeiden ze weleens tegen mij: je hebt paardenhaar, zo dik is het…Nu ik het wat langer heb laten groeien krijg ik ook wat meer kroes in mijn haar. Mijn haar heeft een grote slag en krult. Maar wat ik de laatste tijd ook probeer, de pluis gaat niet goed weg. Ik gebruik een goede shampoo, conditioner, serum enzovoorts maar die hinderlijke pluisjes en eigenwijze krulletjes krijg ik gewoon niet onder controle!
Via twitter heb ik kennisgemaakt met de lieve mensen van webshop Andela Pharma, zij boden mij aan een tube van PHYTO Phytodéfrisant anti-frizz op te sturen om uit te proberen. En dat heb ik gedaan:-)
Het uitgangspunt van PHYTO is:
“Het ecosysteem van haar en hoofdhuid is kwetbaar, levend, kostbaar.
Het ecosysteem leren respecteren, dat is de roeping van PHYTO”
Patrick Alès Stichter en bedenker van de producten PHYTO

PHYTO haarverzorgingsproducten bevatten de meest effectieve ingrediënten uit de plantenwereld om de haren mooi en gezond te houden. Etherische oliën, plantenslijm, streng geselecteerde plantenextracten worden in unieke bereidingen gecombineerd om haar en hoofdhuid grondig te herstellen, zuiveren, rehydrateren en voeden.
Wat beloofd de Phytodéfrisant voor mijn haar te doen?
Phytodéfrisant, plantaardige ontkrullende balsem met ferula-extract werd in Amerika al enthousiast onthaald door de internationale pers. Het product maakt het haar glad en versoepelt permanent of natuurlijke krullen zonder het haar te bezwaren. De balsem bevat een combinatie van elkaar versterkende extracten van ferula, mierikswortel, salie en plantenslijm, ontkroest het haar op een natuurlijke wijze, zonder chemische werking, en houdt de haarvezel geheel intact. Phytodéfrisant kan na elke wasbeurt gebruikt worden en hoe vaker je deze balsem gebruikt hoe gladder en glanzender het haar wordt.
Ferula, oftewel Duivelsdrek wordt gebruikt om zijn harsen. Een interessante plant omdat van deze gomhars het ingrediënt galbanum wordt gemaakt. Dit ingrediënt wordt ook veel in de parfumindustrie gebruikt. Maar dit terzijde. Een oude plant die groeit in het Midden-Oosten. Mierikswortel en salie bevatten veel antioxidanten en verstevigen het haar. Interssante ingrediënten die je niet vaak ziet op de INCI lijstjes van producten.
Hoe is de Phytodéfrisant in het gebruik?
De gelachtige substantie ruikt lekker fris en is licht van textuur. Na het wassen wrijf of masseer je een klein beetje in het haar. Ik begin niet bovenaan maar kneed mijn punten in tot ongeveer driekwart van mijn haar met deze haarbalsem. Dit omdat ik anders het idee heb dat mijn hoofdhuid wat vettig wordt en daar is het ook niet echt nodig.
Daarna föhn ik mijn haar totdat het bijna droog is. Het is ook fijn dit product voor het stylen te gebruiken omdat het veel vocht aan het haar toevoegt. Het beschermt je haren dan ook tegen de hitte van de föhn of stijltang. In de beschrijving staat ook nog een tip voor een “Mexicaanse watergolf” een makkelijk foefje om zelf je haar op een natuurlijke wijze superglad en steil te krijgen!
Mijn haren worden ook glad na het gebruik. De krul wordt minder en dat is ook wat dit product beoogd te doen. Het is echt een natuurlijke straightner. Ideaal om (natuurlijke) kroes of Afro-Afrikaans haar te temmen. Het fijne is dat dit effect de hele dag blijft en dat je haren er ook nog eens extra mooi door gaan glanzen. Het is zeker het proberen waard.
De PHYTO Phytodéfrisant Botanical Hair Relaxing Balm is te bestellen bij Webshop Andela Pharma en kost €12,78 100ml. Ook voor andere mooie merken is deze webshop interessant: Face Stockholm, Lierac, Vichy, Dr Murad en nog veel meer spannende merken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw post!